Peremajaan pecahan

Kedutan di sekitar mata dan bibir

Setiap wanita bermimpi memanjangkan usia muda dan mengekalkan kecantikan selama bertahun-tahun yang akan datang. Dan apabila kisah dongeng menggunakan "meremajakan epal", "air mata binatang yang hebat", konspirasi dan mantra untuk heroin cantik ini, peremajaan CO2 pecahan adalah cara yang berkesan untuk menghilangkan kedutan dalam kehidupan nyata.

Prosedur ini telah menjadi alternatif kepada kaedah agresif yang sebelumnya digunakan dalam kosmetologi. Pemecahan semula laser pecahan juga memberikan kesan mendalam, tetapi pemulihan kulit selepas pengangkatan jauh lebih cepat. Ulasan dari pakar dermatologi yang berlatih mengesahkan bahawa anda boleh mendapatkan hasil yang lebih baik dengan kaedah ini.

Fakta menarik:Perbezaan antara peremajaan kulit wajah pecahan dan pelembapan semula laser tradisional adalah prinsip tindakan. Dalam prosedur klasik, kulit disinari sepenuhnya. Dengan peremajaan pecahan, sinar mikro menembusi secara selektif. Ini menyebabkan kawasan berdekatan yang rosak dan tidak rosak terbentuk di kawasan kulit. Ini membolehkan pemulihan lebih cepat dan memendekkan masa untuk menyelesaikan pemulihan.

Jadi, peremajaan laser fraksional adalah manipulasi dermatologi perkakasan yang bertujuan untuk menghilangkan kedutan, menghilangkan kesan regangan, parut, dan parut. Permukaan muka dengan laser pecahan juga membolehkan anda menghilangkan pesakit dari bintik-bintik dan parut selepas jerawat. Ganjaran terbaik bagi pakar dermatologi untuk melihat hasil kerja mereka adalah kulit yang ringan tanpa bintik-bintik usia, kedutan dan pori-pori besar. Dan pesakit yang melihat hasilnya mengesyorkan peremajaan dengan laser pecahan kepada rakan dan keluarga.

Fakta menarik:Prosedur ini dipanggil ambulans untuk orang yang menghadapi perubahan kulit yang berkaitan dengan usia. Ia sesuai untuk lelaki dan wanita dari semua peringkat umur. Ia boleh dilakukan di mana-mana bahagian badan: muka, leher, lengan. Pada tanda-tanda pertama kendur, dengan munculnya kedutan di permukaan kulit, anda boleh membuat temu janji dengan pakar dermatologi. Teknologi ini selamat dan berkesan, seperti yang ditunjukkan oleh ujian dan penyelidikan.

Walaupun prosedur laser tidak mempunyai had usia, mereka dianjurkan untuk digunakan sehingga kulit kehilangan kemampuan regenerasi untuk selamanya. Sesi pertama boleh dilakukan pada usia 30-35 tahun. Ini adalah bagaimana kulit anda kekal sihat.

Apa itu Fractional Taper?

Peremajaan laser CO2 pecahan dilakukan dengan alat khas - laser CO2 dan alat tambahan untuk pembaharuan permukaan pecahan. Laser CO2 pecahan adalah peranti generasi baru. Sinar cahaya melewati grid yang membaginya menjadi ribuan aliran mikroskopik. Mereka seterusnya melubangi kulit dan bertindak secara tempatan tanpa menjejaskan kawasan kulit yang berdekatan. Kesan yang disasarkan pada lapisan dalam kulit merangsang pengeluaran bahan seperti kolagen dan elastin oleh sel-sel dermis. Kerana pembebasan aktif mereka, epidermis diperbaharui dengan cepat.

Maklumat menarik:Peremajaan wajah laser sebagai prosedur perubatan dipatenkan pada tahun 2004. Ini didahului oleh penyelidikan klinikal selama berbulan-bulan. Hari ini prosedur hanya dijalankan berdasarkan klinik kosmetik dan perubatan khusus yang mempunyai laser berteknologi tinggi di gudang senjata mereka.

proses peremajaan laser pecahan

Sinar mikro yang melalui lapisan dermis sangat tipis. Mereka dengan serta-merta menghancurkan serat elastin dan kolagen lama dan memprovokasi pertumbuhan semula tisu baru tanpa cacat. Selepas beberapa hari, hasil prosedur akan dapat dilihat. Semasa membandingkan laman pendedahan sebelum dan selepas pendedahan, terdapat peningkatan yang ketara. Anda dapat melihat foto orang yang sudah menggunakan teknik peremajaan ini. Perubahan dapat dilihat dengan mata kasar.

Penting:Setelah hanya satu sesi, kulit di kawasan yang terjejas diketatkan, mendapat ketegangan dan keanjalan. Tona kulit kembali. Kedutan berkurang, parut dan regangan menjadi kurang kelihatan. Dan yang penting, kulit diperbaharui selama beberapa bulan.

Sebenarnya, manipulasi tersebut membolehkan anda mendapatkan kesan tirus 4D 3D. Hasil gabungan kelihatan seperti ini:

  • Pengetatan kulit yang mendalam diperhatikan.
  • Kesan meremajakan hingga ke lapisan terdalam.
  • Menghilangkan kedutan halus dan pembetulan kedutan dalam.
  • Penjajaran warna dan tekstur dermis.

Untuk memastikan kesan positif yang berkekalan, disyorkan kursus 2-3 prosedur. Dalam kes ini, selang waktu antara temu janji ahli dermatologi adalah rata-rata 6 bulan. Pelan terapi individu dibuat oleh pakar dermatologi, dengan mengambil kira keadaan awal kulit dan kesan yang diinginkan pada pesakit.

Beberapa maklumat berguna:Hasil peremajaan pecahan bergantung pada kelayakan dan pengalaman doktor. Akhirnya, pakar perlu mengira intensiti senaman yang optimum dan jumlah sesi yang diperlukan untuk pesakit tertentu. Kecekapan prosedur juga dipengaruhi oleh kelas laser perubatan. Semakin kecil diameter zon mikroterma peranti, semakin tepat kesannya dan semakin pendek masa pemulihan.

Bagaimana proses peremajaan pecahan berfungsi dan apa faedahnya?

Peremajaan wajah laser dimulakan dengan berunding dengan pakar dermatologi. Setelah penilaian visual dan instrumental mengenai keadaan kulit pesakit, doktor secara individu memilih kedalaman dan intensiti laser pecahan. Ia akan berbeza di kawasan kulit yang berbeza. Memperbaharui kulit di bawah atau di sekitar mata lebih lembut daripada pengelupasan kulit dari pembelahan, perut dan punggung.

Peremajaan kulit laser pecahan tidak memerlukan persiapan terlebih dahulu. Pembersihan kulit secara menyeluruh sudah dilakukan dalam praktik pakar. Peremajaan kulit laser selalu dilakukan dengan krim khas - anestesia. Ini membantu mengurangkan rasa tidak selesa dan tidak selesa.

Penting:Laser Fractional Skin Resurfacing memberi dorongan kuat untuk pembaharuan tisu, pemodelan epidermis yang diperbaharui melalui pembahagian sel aktif dan pembentukan serat kulit baru.

hasil daripada pecahan pecahan

Dalam beberapa kes, kesan sampingan seperti edema ringan yang hilang dalam 3 hari, kegelapan kulit di tempat pendedahan dapat dilihat. Ia juga akan "turun" dengan cepat.

Petunjuk dan kontraindikasi untuk digunakan

Permukaan semula kulit pecahan laser berkesan untuk penyakit dan manifestasi berikut:

  • kedutan dangkal dan mendalam (usia, ekspresi);
  • Tanda regangan, parut, parut;
  • Tompok usia, kecacatan vaskular;
  • liang yang diperbesar, kesan jerawat;
  • warna kulit kusam, tekstur longgar.

Manifestasi ini adalah petunjuk langsung untuk prosedur. Tetapi ia juga mempunyai kontraindikasi. Peremajaan Muka Fractional Laser tidak dilakukan:

  • semasa kehamilan;
  • dengan diagnosis onkologi epilepsi yang disahkan;
  • dalam penyakit berjangkit akut;
  • dengan diabetes dan penyakit jantung;
  • dengan psoriasis pada peringkat akut.

Setelah pengelupasan bahan kimia, pembersihan perkakasan, dan beberapa prosedur kosmetik lain di kawasan yang sama terjejas, sekurang-kurangnya 2 minggu harus berlalu.

Penjagaan kulit selepas laser muncul semula

Penjagaan kulit laser pecahan sangat mudah. Semua cadangan diberikan oleh pakar dermatologi. Mereka mendidih ke pelembapan aktif dari kawasan yang terjejas dengan bahan pertumbuhan semula dan pelembap.

Beberapa maklumat berguna:Kemerahan berterusan muncul pada kulit untuk beberapa hari pertama selepas sesi. Kemudian kerak muncul di kulit. Selepas 2-3 hari, ia mula menjauh. Kulit muda kekal di tempatnya.

Untuk menjadikan pemulihan kulit lebih mudah dan cepat setelah laser muncul semula, anda perlu mengekalkannya secara berkala. Untuk tiga hari pertama, sapukan krim anti-radang pada kulit tiga kali sehari. Seterusnya, ia diganti dengan pelembap. Ini dikontraindikasikan untuk berada di bawah sinar matahari langsung, berjemur, mengunjungi solarium selama sebulan setelah prosedur.

Walaupun harga peremajaan laser pecahan lebih tinggi daripada kos prosedur kosmetik jenis lain, ia dipilih oleh mereka yang benar-benar ingin mendapatkan hasil positif yang dijamin. 3D-4D Laser Fractional Face Resurfacing membuat keajaiban.

Kelebihan klinik profesional adalah:

  • peralatan teknikal moden klinik;
  • kakitangan yang berkelayakan tinggi dengan pengalaman profesional;
  • program individu untuk pelanggan;
  • harga objektif untuk semua perkhidmatan;
  • Program jaminan dan kesetiaan untuk tetamu biasa.

Anda sekarang boleh membuat janji temu dengan pakar dermatologi profesional untuk mengetahui lebih lanjut mengenai prosedur peremajaan.